Miért jó a weblap



Aki a google-n keres, aktivan keresi az információt, megoldást keres a problémájára. Ezáltal nyitott lesz a weblap fő üzenetére, amely a jó reklám egyik titka.

Folyamatosan látható a reklám. A weblap akár több évig is tudja közvetíteni a vállalkozás üzenetét. 0-24 éppen akkor, amikor a potenciális vevő nyitott rá.

Hosszabb üzenetek eljuttatására is alkalmas. Míg a más reklám is csak 1-2 reklámüzenetet tud célba juttatni, a weblap annyi aloldalból állhat, amennyit fontosnak lát közölni magáról.

Könnyű továbbajánlani. Minden ideális reklám azért tud jól működni, mert az emberek beszélnek és beszélgetnek róla, így működik a szájreklám is. Egy weblap linkjét igazán egyszerű továbbküldeni olyan barátoknak, akikről tudjuk, hogy szükségük van egy ilyen termékre, szolgáltatásra.

Költséghatékony. Nincs feleslegesen elkészített szóróanag, amely - olyan emberhez kerülve, akit nem érdekel - a kukában végzi.

Hatékonysága a weblap számára is mérhető, ha változtatásra van szükség, könnyen és gyorsan átalakítható. Akár több változat is tesztelhető.

Jól lehet célozni vele - de csakis akkor, ha a weblapkészítő jól átgondolt módon végzett kereső optimalizálást, vagyis a weblap megtalálható.

Ritkán hatékony a "szomszéd fiú" összedobott weblapja, bár ránézésre lehet, hogy jónak tűnik… Az igazi keresőoptimalizálás pedig már a weblap felépítésénél kezdődik, utólag kisebb hatékonysággal végezhető.

 
  • Minimálisan szükséges kiadás: 60 ezer Ft (weblapkészítés, domain név, tárhely)
  • Havonta hány embert ér el: 500-1500 fő (kisvállalkozások esetében)
  • Milyen időtávon használható: akár 1-2 év

 

Milyen reklám eszközök fordulnak elő a kisvállalkozások életében?

Az első reklámozási ötlet: szóróanag

"Majd szórunk…"

 
A szórólap szokott elsőként a eszébe jutni az embereknek. Sajnós hibát követnek el, hiszen nem veszik figyelembe, hogy Ők maguk is hány szórólapot dobnak a kukába nap mint nap. Ráadásul a szórólap csak akkor hívja fel magára a figyelmet, ha igényesen készül, drága papírra, színesben. Sokakat megtévesztenek a hipermarketek akciós újságjai, majd az akcióváltáskor tolongó tömegek. A kép azonban csalóka: a hipermarketek óriási árengedményeit és az akciós újságok költségét a terméküket eladni szándékozó gyártók finanszírozzák.
 

Mennyire hatékony a szóróanyag?

Az elmúlt évek tapasztalatai szerint ha 1000 kiosztott szórólapra maximum 5 vevő (érdeklőd?) jut, de akkor már büszke lehet magára a reklámozó és a reklám készítője is. Lehet, hogy van olyan vállalkozás, amelynek életében egy ilyen siker ráta már elegendő, de van, ahol még a szórólap költségét sem lehet fedezni belőle.
 
A szórólap készítésének is vannak szabályai, mind a szöveget, mind a grafikát illetően. Ha valaki ezeket alkalmazza, emelheti a szórólapozás hatékonyságát.
 
  • Minimálisan szükséges kiadás: 50 ezer Ft
  • Havonta hány embert ér el: kb. 200-250 fö?Milyen időtávon használható: 1 hónap

Mire alkalmas az újsághirdetés?

"Adunk fel egy negyedoldalas hirdetést az ingyenes újságban…"
 
A hirdetéseknek általában két fajtáját lehet megkülönböztetni:
 
Képes hirdetés: olyan hirdetés (sajtó, plakát, rádió vagy tévéreklám), amely általában beszél egy márkáról, vállalkozásról, kiemelve annak környezetbarát jellegét, eleganciáját, stb. Leginkább luxustermékek hirdetése imázs reklám.
Termékbevezetéshez vagy akcióhoz kapcsolt hirdetés: olyan hirdetés, amelyben egy új termékre, termékjellemzőre hívják fel a figyelmet. Az akció időtartamát is megszabhatják benne.
Újsághirdetés lehet mindkét fajta hirdetés. Akciót vagy új terméket hirdethet valaki akár apróhirdetés jelleggel is. Fontos, hogy mindig az adott termékhez illő hirdetési formát válasszon a vállalkozó, tehát például egy luxusautókhoz szánt kiegészítő elemet ne apróhirdetésben próbáljon meg eladni.
 
Hirdetési temető - így nevezik a sajtóhirdetések tömegét, amelyen belül 1-1 reklám teljesen elveszik, ezáltal a hirdető számára felesleges pénzkidobássá válik.
 

Mik az újsághirdetés fő jellemzői?

  • A nyomtatott anyagot könnyebb olvasni - ez kétségtelen előnye a weblaphoz képest. Ellenben nemcsak ahhoz jut el, aki épp nyitott az információra.
  • Nem tudhatjuk, hányan olvasták el az adott hirdetést.
  • Akár 1 hónapos átfutása is lehet. A grafikai tervezés és a nyomdai előkészítés akár hetekbe is telhet.
  • Bizonyos időszakokban kifejezetten előnyös hirdetési forma: nyáron, amikor a nyaraláshoz könnyed lapokat vásárolnak az emberek, nyugodt körülmények között nagyobb eséllyel figyelnek fel a hirdetésre, mint az év többi hónapjában.
  • Minimálisan szükséges kiadás: 50 - 500 ezer Ft
  • Minimálisan szükséges megjelenések száma: 4-5
  • Milyen időtávon használható (kampányhossz): 1 hónap